diumenge, 27 d’abril del 2008

Dona, dona, dona...


Sóc fèmina, però no sóc feminista. Doncs ja està, ja ho he dit. No m'agrada gens el feminisme anacrònic que es passa el dia buscant tics de misogínia a qualsevol comentari masculí. Aquestes actituds em posen nerviosa, les trobo injustament generalistes i a l'alçada del masclisme.
Ho he parlat amb moltes dones i comparteixen el mateix pensament, les incomoda el feminisme no evolucionat.
Sóc dona, companya dels homes en termes d'igualtat. Diferències de sexe, que no de pensament, preparació, condició, estatus... I quan les diferències s'han de tenir en compte, com per exemple en determinades condicions físiques, i no només entre dones i homes, doncs igualtat material (igualtat entre els desiguals), que no formal... No vull donar més voltes a la qüestió, vull viure les diferències amb la més absoluta normalitat. No m’agrada que la dona sigui una quota a unes llistes, perquè això no és normal. Es tracta de viure la competència amb honestedat, sinceritat, respecte. Cal més discurs meritocràtic. I quan la meritocràcia falla, a favor o en contra d’algú, sigui dona o no, això és un acte d’injustícia.
Alguna vegada algun jutge repatani m'havia dit “nena” des de l’estrado... picant l'ullet al company contrari... Què havia de fer? Soltar-li el discurs feminista? No, demostrar-li perquè era allí.

Dedico aquest post a l'embefada de discurs feminista que ataca una suposada misogínia després de tenir una ministra de defensa... i a la Sandra, que em visita i no li agrada el meu silenci.
No caiguem a la trampa, ens cal el discurs de la normalitat, fresc, progressista..., sinó el que fem és accentuar l’excepcionalitat del fet.